Jaki akumulator do auta? Na krótkie dystanse potrzebne są mocniejsze baterie. Jakie wybrać?
Jaki akumulator do auta wybrać, kiedy poruszamy się nim głównie w mieście? Czy na dłuższe przejażdżki potrzebny jest większy akumulator? Postaramy się odpowiedzieć na najczęściej zadawane pytania dotyczące baterii samochodowych. Zbliżają się dni, podczas których temperatura znacznie spadnie. Warto więc przemyśleć kwestię wyboru odpowiedniego sprzętu podwójnie.
Akumulator do samochodu – jaki wybrać?
Jesienne spadki temperatury za oknem dopiero pokazują, w jakiej kondycji jest bateria napędzająca auto. W okresie letnim kierowcy zdają się absolutnie nią nie przejmować. Przede wszystkim warto najpierw sprawdzić stan klem i bieguny baterii. To właśnie ich kondycja może okazać się przyczyną słabego odpalania auta po dłuższym postoju.
Jeśli jednak nie klemy okazały się problemem, warto rozważyć zakup nowego akumulatora. Swoją sprawność utrzymuje on zazwyczaj przez 4-6 lat. Również i w tym wypadku warto postępować według zaleceń producenta, szczególnie jeśli chodzi o pojemność i prąd rozruchowy baterii.
Rodzaje akumulatorów samochodowych
Jaki akumulator do auta klasycznego? Na rynku dostępnych jest sporo rodzajów akumulatorów samochodowych. Starsze auta nie wymagają aż tak skomplikowanych baterii, które wykorzystywane są do pracy nowych wozów. Ceny tradycyjnych akumulatorów zaczynają się od 180 zł, a kończą nawet na 1200 zł. Wszystko zależy od pojemności takiej baterii.
Zacznijmy od tradycyjnego akumulatora kwasowo-ołowiowy, wyposażonego w widoczne i łatwo dostępne korki. Przeznaczony jest on do aut produkowanych do 2005 roku, a co za tym idzie, aut, które pobierają stosunkowo mało prądu. Ceny wahają się od 170 zł do 300 zł.
Czy wiesz, jak przedstawia się emisja spalin w starych autach? Ta tabelka pokazuje prawdę
Nieco droższym akumulator jest akumulator bezobsługowy – nie wymaga on okresowego uzupełniania poziomu elektrolitu. Zastosowana została tutaj technologia wapniowo-srebrowej, która redukuje parowanie tego składnika. Ceny wahają się od 270 zł do 380 zł.
Następne w kolejce znajdują się akumulatory EFB, czyli Enhanced Flooded Battery. Kosztują one między 400 zł a 500 zł. Bateria jest odporna na pracę cykliczną, często wynikającą z działania systemów start-stop. Przeznaczony do nowy aut.
Szukając akumulatorów do klasyków, warto przede wszystkim zwrócić uwagę na to, by były one trwałe i wyróżniały się wytrzymałością. W wielu przypadkach będą one pracowały przez wiele lat w tym samym samochodzie. Jak wielu właścicieli podaje, głównie w lato, jednak różne sytuacje się zdarzają. Warto wziąć pod uwagę, by auto mogło bez problemów zapalić na takiej baterii również w mroźne dni.