Proste klasyki: golf II – silniki, wersje, usterki. Jakie auto wybrać?
Golf II – silniki i wersje wyposażenia to – można powiedzieć – temat na odrębny tekst. My jednak postaramy się przedstawić najciekawsze propozycje. Wiemy, że nie jest to zbytnio wymagające auto. Łatwe w naprawie, w miarę niezawodne. Jednak warto zadać sobie podstawowe pytanie: czy golf II jest (już) autem klasycznym? Jeśli tak, to w jakiej wersji i czy kiedykolwiek osiągnie wyższe ceny, niż teraz?
GOLF II – jaki silnik wybrać?
Golf II nie jest autem przesadnie wymagającym. Wszystko jednak zależy od tego, jaki silnik został wsadzony do tego konkretnego egzemplarza. W gamie motorów wkładanych do tego auta znajdujemy te o pojemności 1.3, 1.6 i 1.8. Zdarzało się, że auto mogło „wylosować” moc od 54 KM lub aż 118 KM. Jak widać, ta rozpiętość jest dość spora. Dlaczego więc golf II zaczyna być powoli – bardzo powoli – nazywany „kultowym”?
Golf II może okazać się o tyle wdzięcznym klasykiem, że jest łatwy i przyjemny w naprawach. W egzemplarzach, które nieco dłużej stały nieodpalane, warto zwrócić uwagę przede wszystkim na stan wszystkich gum. Uszczelka pod głowicą to jedna z ważniejszych i bardziej czasochłonnych napraw, jakie mogą odbyć się w tym aucie. Jeśli przyjdzie nam podjąć się takiej naprawy, koszty także nie będą jakieś mocno uciążliwe. Warto jednak pamiętać, że auta przedliftowe, czyli te wyprodukowane przed 1988 rokiem, zazwyczaj wyposażone były jeszcze w dobrze znane gaźniki Pierburga. One także wymagają regularnej regulacji, a o specjalistów w tej dziedzinie coraz trudniej.
Czy warto kupować nowe opony do youngtimera? – sprawdź
GOLF II – przedlift czy polift?
Na rynkach europejskich, w latach 1987-1989 golf II przeszedł tak zwany lift. Zmieniły się przednie boczne szyby, zderzaki oraz atrapa chłodnicy. Pojawiły się także dwie, usportowione wersje: Golf Rallye oraz G60 Limited. Wyposażone były w napęd Synchro i sprężarkę mechaniczną, czyli kompresor.
Golf II – silniki, wersje wyposażenia – każdy rocznik jest zupełnie inny. Każdy model może mieć zupełnie różne wyposażenie. Elektryczne szyby, welurowe siedzenia, wyjątkowe wersje kolorystyczne – to wszystko znajdziemy w limitowanych modelach tego auta. Wiele z nich budzi naprawdę wiele zainteresowania, a niektóre wciąż pozostają mocno niedocenione. Madison, Moda, Pasadena czy Memphis – to tylko niektóre z najciekawszych wersji.
Golf II potrafi niejednokrotnie zaskoczyć. Wystarczy, że pierwszy właściciel zażyczył sobie szyberdach, automatyczną skrzynię biegów i najmocniejszy silnik o pojemności 1.8, a na elektryczne szyby już nie starczyło mu budżetu i w takim aucie znajdują się popularne szyby na korbkę. Wyposażenie takie auta mogło być naprawdę unikalne i niepowtarzalne.
To auto, choć ma wielu zwolenników, wciąż modyfikowane jest w sposób mocno radykalny. Obniżone zawieszenie, poszerzone koła – to najczęściej kojarzy się z tuningiem tych aut. Niewiele z nich znajduje się obecnie w pełnym oryginale. Ciekawe, czy właśnie takie egzemplarze zyskają na wartości w przyszłości…