Wdzięczne youngtimery: peugeot 205. Wersje, silniki i wyposażenie. Jakiego wybrać?
Peugeot 205 przez 15 lat swojej produkcji obrodził w aż osiem różnych silników. Zaczynały się one od pojemności 1.1 o mocy 60 KM, przez silniki 1.4 (64-84 – konne) i 1.9 o mocy 120 KM. Występowały w nich także silniki wysokoprężne o mocy 64 koni mechanicznych. Warto jednak zauważyć, że w latach 1983-1998 silniki te były nieustannie modernizowane.
Peugeot 205 – jaki silnik wybrać?
Peugeot 205 to auto typowo miejskie i raczej nie nadaje się na dalekie trasy. Przede wszystkim przez prędkości, jakie może rozwijać i komfort jazdy. Pomimo tego, że auto prowadzi się naprawdę dobrze (jeśli nie jest wybite zawieszenie i nie stresujemy się kondycją kielichów, ale o tym zaraz), nie nadaje się on do pokonywania odległości większych niż 50 km.
Peugeot 205 – największe bolączki
Szukając ciekawego egzemplarza, warto przede wszystkim zwrócić uwagę na stan kielichów wewnątrz komory silnika. Elementy blacharskie to podstawowe i najbardziej newralgiczne części każdego samochodu. Przed zakupem trzeba więc sprawdzić czy auto ma szansę posłużyć na drodze jeszcze z kilka lat, czy wymaga natychmiastowego remontu. Oczywiście, że historia zna przypadki, w których zakup dokonał się pod wpływem chwili. Należy jednak zdawać sobie sprawę z faktu, że peugeoty 205 lubią sypać się właśnie w tych miejscach.
Mamy kilka propozycji, w które auta w 2020 roku warto inwestować – sprawdź
Jaką wersję Peugeota 205 wybrać?
Wersji wyposażenia Peugeota 205 było kilkanaście. Wśród najciekawszych można wyróżnić:
- green,
- gentry,
- automatic,
- i oczywiście GTI;
Wersja green to przede wszystkim zielony środek, z przeszklonym i barwionym na brązowo dachem i automatycznie otwieranymi szybami. Ta wersja jest mi najbliższa, bo wpadła na kilka miesięcy w moje ręce. Oprócz tego, że można było poruszać się nią prawie za darmo (LPG!), to wzbudzała sporo zainteresowania na drodze. Wierzę, że GTI, które obecnie osiągają zawrotne ceny, daje jeszcze więcej emocji z jazdy.
Obecnie ceny 205-tek zaczynają się od około 2.000 złotych. Zależy jednak, jakiej wersji szukamy i na jakim stanie auta nam najbardziej zależy. Ten przyjemny youngtimer wciąż jest do dostania za małe pieniądze, ale moim zdaniem, to naprawdę ostatnia szansa na „złowienie” swojego egzemplarza. Dlaczego? Tych aut, jak i jemu podobnych, jest coraz mniej, po prostu. To niezwykle wdzięczne autko, które dobrze się prowadzi i ma naprawdę ciekawą historię.
To auto nie ma ani pojemnego bagażnika, ani oszołamiającej mocy. Ba, to wciąż francuskie auto, które swojego kultu w Polsce prędko się nie doczeka. Jednak zauważyliśmy, że każdy kojarzy ten niewielkich rozmiarów pojazd i na swój sposób wiąże z nim pozytywne emocje. Jego fenomen polega na zaskakującym wyposażeniu i niewielkich gabarytach. Jeśli szuka się więc ciekawego auta do 5 tys. złotych, to idealna chwila na znalezienie swojego Peugeota 205.
2 komentarze
Pingback:
Pingback: