Warning: Declaration of Jetpack_IXR_Client::query() should be compatible with IXR_Client::query(...$args) in /var/www/html/wp-content/plugins/jetpack/vendor/automattic/jetpack-connection/legacy/class-jetpack-ixr-client.php on line 54

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/html/wp-content/plugins/jetpack/vendor/automattic/jetpack-connection/legacy/class-jetpack-ixr-client.php:0) in /var/www/html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/html/wp-content/plugins/jetpack/vendor/automattic/jetpack-connection/legacy/class-jetpack-ixr-client.php:0) in /var/www/html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/html/wp-content/plugins/jetpack/vendor/automattic/jetpack-connection/legacy/class-jetpack-ixr-client.php:0) in /var/www/html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/html/wp-content/plugins/jetpack/vendor/automattic/jetpack-connection/legacy/class-jetpack-ixr-client.php:0) in /var/www/html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/html/wp-content/plugins/jetpack/vendor/automattic/jetpack-connection/legacy/class-jetpack-ixr-client.php:0) in /var/www/html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/html/wp-content/plugins/jetpack/vendor/automattic/jetpack-connection/legacy/class-jetpack-ixr-client.php:0) in /var/www/html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/html/wp-content/plugins/jetpack/vendor/automattic/jetpack-connection/legacy/class-jetpack-ixr-client.php:0) in /var/www/html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/html/wp-content/plugins/jetpack/vendor/automattic/jetpack-connection/legacy/class-jetpack-ixr-client.php:0) in /var/www/html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
{"id":854,"date":"2020-04-23T10:27:28","date_gmt":"2020-04-23T08:27:28","guid":{"rendered":"http:\/\/blog02.naprawklasyka.pl\/?p=854"},"modified":"2020-04-23T10:28:21","modified_gmt":"2020-04-23T08:28:21","slug":"mercedes-190-czyli-popularna-konkurencja-dla-bmw-3-czym-charakteryzowal-sie-baby-benz","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/blog.naprawklasyka.pl\/klasyki\/opisy-modeli\/mercedes-190-czyli-popularna-konkurencja-dla-bmw-3-czym-charakteryzowal-sie-baby-benz\/","title":{"rendered":"Mercedes 190, czyli popularna konkurencja dla BMW 3. Czym charakteryzowa\u0142 si\u0119 Baby-Benz?"},"content":{"rendered":"\n

Mercedes 190 to banalnie proste auto. Mo\u017cna jednak znale\u017a\u0107 kilka ciekawych aspekt\u00f3w jego produkcji. Dlaczego? Przede wszystkim sta\u0142o si\u0119 ono naturaln\u0105 konkurencj\u0105 dla BMW serii 3. By\u0142 to pierwszy Mercedes klasy \u015bredniej, kt\u00f3ry w\u0142a\u015bnie przez swoje gabaryty zosta\u0142 nazwany Baby-Benz. Dzi\u0119ki projektowi Bruno Sacco sylwetka zyska\u0142a charakterystyczne kanciaste kszta\u0142ty, a wi\u0119kszo\u015b\u0107 modeli mo\u017cemy zobaczy\u0107 wci\u0105\u017c na ulicach.<\/p>\n\n\n\n

\"\"<\/figure>\n\n\n\n

Mercedes 190 – silniki i wersje <\/h2>\n\n\n\n

Mercedes 190 to opcja dla tych, kt\u00f3rzy uwielbiaj\u0105 klasyk\u0119 Mercedesa, ale jednocze\u015bnie szukaj\u0105 czego\u015b mniejszego. Baby-Benz oferowa\u0142 szerok\u0105 gam\u0119 silnik\u00f3w. Zaczyna\u0142y si\u0119 one od pojemno\u015bci 1997 cm\u00b3, a ko\u0144czy\u0142y na 3206 cm\u00b3. Ich moc waha\u0142a si\u0119 od 90KM do nawet 234KM. Je\u015bli natomiast chodzi o silniki wysokopr\u0119\u017cne – od 72KM do 125KM. Zar\u00f3wno benzyna, jak i diesel, oferowa\u0142y silniki bogatsze o \u201cturbo\u201d. <\/p>\n\n\n\n

Projektant, Bruno Sacco, wykorzysta\u0142 do\u015bwiadczenia zdobyte podczas konstruowania klasy S – wyg\u0142adzone linie, zderzaki z tworzywa i dodatkowe os\u0142ony pozwoli\u0142y na osi\u0105gni\u0119cie niewielkiego wsp\u00f3\u0142czynnika oporu powietrza 0,33.<\/p>\n\n\n\n

Sprawd\u017a, kiedy najlepiej kupi\u0107 youngtimera <\/a><\/strong><\/p>\n\n\n\n

Popularnej 190 wyprodukowano prawie 2 mln sztuk. Wychodzi\u0142y one w wielu wersjach, zar\u00f3wno wyposa\u017cenia, jak i silnikowych. R\u00f3\u017cne kolory wn\u0119trz, drewniane uzupe\u0142nienie wyst\u0119puj\u0105ce jedynie w autach o pojemno\u015bci silnikowej powy\u017cej 2 litr\u00f3w. Wielu tuner\u00f3w podj\u0119\u0142o si\u0119 stworzenia swoich w\u0142asnych edycji specjalnych. Jedn\u0105 z nich przygotowa\u0142a pochodz\u0105c\u0105 z Wielkiej Brytanii firma 190E Cosworth. Zmodyfikowane silniki za podstaw\u0119 wzi\u0119\u0142y sobie motor 2.3E. Cosworth’y wytwarzane by\u0142y w dw\u00f3ch wersjach silnikowych: 2.3 16v (185 KM) i 2,5 16v (195-235 KM). Niewiele ich mo\u017cna jednak spotka\u0107 w Polsce, je\u017cd\u017c\u0105 one g\u0142\u00f3wnie po Anglii.<\/p>\n\n\n\n

\"\"<\/figure>\n\n\n\n

Sedan W201 produkowany by\u0142 w latach 1983-1993. Osi\u0105ga\u0142 on mniej wi\u0119cej 4450 mm d\u0142ugo\u015bci i wa\u017cy\u0142 oko\u0142o 1670 kg. Nap\u0119d oferowa\u0142 jedynie na tyln\u0105 o\u015b. Warto doda\u0107, \u017ce 2.5 litrowy diesel jest ju\u017c pi\u0119ciocylindrowy, dlatego podr\u00f3\u017cowanie nim jest du\u017co przyjemniejsze, ni\u017c autami z silnikami wysokopr\u0119\u017cnymi z poprzednich lat. <\/p>\n\n\n\n

Je\u015bli chodzi o wn\u0119trze, znajdziemy tutaj jedn\u0105 z najprostszych desek rozdzielczych – trzy pokr\u0119t\u0142a, suwak, zegary. Mercedes s\u0142yn\u0105\u0142 ze swojej prostoty. Je\u015bli jeste\u015bcie ciekawi, co jeszcze skrywa w sobie 190-tka, obejrzyjcie nasz\u0105 recenzj\u0119 tego modelu TUTAJ<\/a>. <\/p>\n\n\n\n

Mercedes W201 – ile kosztuje?<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes 190 od pewnego czasu budzi coraz wi\u0119ksze zainteresowanie w\u015br\u00f3d mi\u0142o\u015bnik\u00f3w niemieckiej motoryzacji i nie tylko. Na plus trzeba mu zaliczy\u0107 przede wszystkim niezawodno\u015b\u0107 i niewielkie gabaryty. Jego bogata oferta silnikowa wstrzeli si\u0119 w wymagania nawet najbardziej wymagaj\u0105cych kierowc\u00f3w. <\/p>\n\n\n\n

\"\"<\/figure>\n\n\n\n

Co wi\u0119cej, obecnie kr\u00f3luje przekonanie, \u017ce BMW i Mercedesy to najbardziej po\u017c\u0105dane youngtimery na rynku, polskim rynku. By\u0107 mo\u017ce i nie bez powodu. Ceny Mercedes\u00f3w 190 wahaj\u0105 si\u0119 mi\u0119dzy 4.000 z\u0142 do nawet i 20-30 tysi\u0119cy z\u0142otych. Wszystko zale\u017cy od silnika i wersji wyposa\u017cenia. Wa\u017cny jest tak\u017ce stan auta. Najtaniej mo\u017cna znale\u017a\u0107 dobrze zachowanego Baby-Benza z silnikiem 1.8 E. Najwi\u0119cej b\u0119dziemy musieli wy\u0142o\u017cy\u0107 za 2.5 D i wersje tuningowe, na przyk\u0142ad wcze\u015bniej wspomniane Cosworthy lub Evolution 2.3 E. <\/p>\n\n\n\n

<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mercedes W201 to jeden z najpopularniejszych youngtimer\u00f3w na polskiej scenie. Czym wyr\u00f3\u017cnia si\u0119 na tle klasowej konkurencji? <\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":864,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"spay_email":"","footnotes":"","jetpack_publicize_message":""},"categories":[33],"tags":[86,84,85,87,74],"class_list":["post-854","post","type-post","status-publish","format-standard","has-post-thumbnail","hentry","category-opisy-modeli","tag-baby-benz","tag-mercedes","tag-mercedes-190","tag-mercedes-w201","tag-samochody-do-10-tys"],"jetpack_featured_media_url":"https:\/\/blog.naprawklasyka.pl\/wp-content\/uploads\/2020\/04\/IMG_0307-kopia-1-scaled.jpg","jetpack_publicize_connections":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/blog.naprawklasyka.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/854","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/blog.naprawklasyka.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/blog.naprawklasyka.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/blog.naprawklasyka.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/blog.naprawklasyka.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=854"}],"version-history":[{"count":5,"href":"https:\/\/blog.naprawklasyka.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/854\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":863,"href":"https:\/\/blog.naprawklasyka.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/854\/revisions\/863"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/blog.naprawklasyka.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/864"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/blog.naprawklasyka.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=854"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/blog.naprawklasyka.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=854"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/blog.naprawklasyka.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=854"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}