Warning: Declaration of Jetpack_IXR_Client::query() should be compatible with IXR_Client::query(...$args) in /var/www/html/wp-content/plugins/jetpack/vendor/automattic/jetpack-connection/legacy/class-jetpack-ixr-client.php on line 54

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/html/wp-content/plugins/jetpack/vendor/automattic/jetpack-connection/legacy/class-jetpack-ixr-client.php:0) in /var/www/html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/html/wp-content/plugins/jetpack/vendor/automattic/jetpack-connection/legacy/class-jetpack-ixr-client.php:0) in /var/www/html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/html/wp-content/plugins/jetpack/vendor/automattic/jetpack-connection/legacy/class-jetpack-ixr-client.php:0) in /var/www/html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/html/wp-content/plugins/jetpack/vendor/automattic/jetpack-connection/legacy/class-jetpack-ixr-client.php:0) in /var/www/html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/html/wp-content/plugins/jetpack/vendor/automattic/jetpack-connection/legacy/class-jetpack-ixr-client.php:0) in /var/www/html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/html/wp-content/plugins/jetpack/vendor/automattic/jetpack-connection/legacy/class-jetpack-ixr-client.php:0) in /var/www/html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/html/wp-content/plugins/jetpack/vendor/automattic/jetpack-connection/legacy/class-jetpack-ixr-client.php:0) in /var/www/html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/html/wp-content/plugins/jetpack/vendor/automattic/jetpack-connection/legacy/class-jetpack-ixr-client.php:0) in /var/www/html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
{"id":681,"date":"2020-03-22T15:00:00","date_gmt":"2020-03-22T14:00:00","guid":{"rendered":"http:\/\/blog02.naprawklasyka.pl\/?p=681"},"modified":"2020-03-22T14:45:32","modified_gmt":"2020-03-22T13:45:32","slug":"zapomniane-i-niechciane-renault-9-silnik-spalanie-wyposazenie-czy-r9-to-dobrze-rokujacy-youngtimer","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/blog.naprawklasyka.pl\/klasyki\/opisy-modeli\/zapomniane-i-niechciane-renault-9-silnik-spalanie-wyposazenie-czy-r9-to-dobrze-rokujacy-youngtimer\/","title":{"rendered":"Zapomniane i niechciane: Renault 9. Silnik, spalanie, wyposa\u017cenie. Czy R9 to dobrze rokuj\u0105cy youngtimer?"},"content":{"rendered":"\n

Renault 9 to swego czasu bardzo popularne auto w Polsce. Do dzisiaj spotyka si\u0119 ich kilka, zachowanych w stanie \u015brednim, jednak je\u017cd\u017c\u0105cych.
Na czarnych blachach, kryj\u0105 si\u0119 za osiedlowym sklepikiem. Co warto wiedzie\u0107 o Renault 9? Jakie mia\u0142y silniki, jakie wyposa\u017cenie oferowa\u0142y? <\/p>\n\n\n\n

Renault 9 – silnik, spalanie<\/h2>\n\n\n\n

Renault 9 i jego hachbackowy odpowiednik oferowa\u0142y silniki benzynowe o pojemno\u015bci od 1108cm\u00b3 do 1965cm\u00b3 oraz wysokopr\u0119\u017cne 1595cm\u00b3. Ich moc rozpoczyna\u0142a si\u0119 na skromnych 48 KM, a ko\u0144czy\u0142a na 115 KM w limitowanych wersjach turbo. Zar\u00f3wno 9, jak i 11 produkowane by\u0142y w latach 1981-1988. <\/p>\n\n\n\n

\"Renault<\/figure>\n\n\n\n

R9 i R11 zast\u0105pi\u0142y popularny niegdy\u015b model Renault 14. Renault 9 to klasyczny, czterodrzwiowy sedan, kt\u00f3ry wyst\u0119powa\u0142 tak\u017ce w wersji kabrio, natomiast Renault 11 to kompaktowy hatchback. Co ciekawe, ten model zosta\u0142 wybrany na samoch\u00f3d roku 1982. <\/p>\n\n\n\n

Spalanie silnika o pojemno\u015bci 1108cm\u00b3 wynosi oko\u0142o 5 litr\u00f3w\/100km. Najwi\u0119cej spala silnik 1721cm\u00b3, bo a\u017c 7,5 litra benzyny na 100km. Pomi\u0119dzy plasuje si\u0119 silnik o pojemno\u015bci 1397cm\u00b3 – tutaj na przestrzeni 100km spalimy oko\u0142o 6-6,2 litr\u00f3w benzyny. Natomiast diesel z tamtych lat bez wi\u0119kszych niespodzianek – tradycyjnie 6 litr\u00f3w ropy. <\/p>\n\n\n\n

\"Renault
Renault R9<\/figcaption><\/figure>\n\n\n\n

Renault 9 – wyposa\u017cenie<\/h2>\n\n\n\n

Renault 9 nie zachwyca\u0142 jako\u015b szczeg\u00f3lnie swoim wyposa\u017ceniem. Co ciekawe, podczas produkcji tego auta nast\u0105pi\u0142y a\u017c 3 faceliftingi.
Zosta\u0142y wprowadzone na rynek pod nazw\u0105 L42, a zaprojektowa\u0142 je Robert Opron. Chcia\u0142 on przypodoba\u0107 si\u0119 tradycyjnemu konsumentowi, dlatego szczeg\u00f3lny nacisk po\u0142o\u017cy\u0142 na silnik, kabin\u0119 i baga\u017cnik. Francuscy klienci nie mieli ochoty na innowacje, dlatego Renault postanowi\u0142 stworzy\u0107 co\u015b praktycznego. Bry\u0142a R9 to projekt plasuj\u0105cy si\u0119 pomi\u0119dzy Renault 5 i 14. <\/p>\n\n\n\n

W tym modelu producenci zrezygnowali z montowania silnika Peugeot-Citro\u00ebn, kt\u00f3ry wyst\u0119powa\u0142 w 14-tce. Tym razem postawili na silnik i zawieszenie, kt\u00f3re montowali przez nast\u0119pne 15 lat produkcji tak\u017ce innych modeli. Renault 9 potrzebuje ju\u017c dzisiaj wiele wyrozumia\u0142o\u015bci i cierpliwo\u015bci. Jazda nim na co dzie\u0144 to wyczyn, natomiast – naszym zdaniem – zupe\u0142nie niepotrzebny. Mo\u017cna doprowadzi\u0107 taki dobrze rokuj\u0105cy egzemplarz do kultury i cieszy\u0107 si\u0119 minion\u0105 epok\u0105 za grosze. My proponujemy ten egzemplarz.<\/a> Wymaga poprawy, jednak jest kompletny i dobrze rokuje na przysz\u0142o\u015b\u0107. Ma klimat, a to graciarze lubi\u0105 najbardziej, czy\u017c nie? <\/p>\n\n\n\n

\"renault<\/figure>
\n

Zmianom, przez lata produkcji R9, ulega\u0142 przede wszystkim prz\u00f3d auta. \u015awiat\u0142a stawa\u0142y si\u0119 coraz bardziej ob\u0142e. Auto bra\u0142o udzia\u0142 mi\u0119dzy innymi w rajdzie Monte Carlo.<\/p>\n<\/div><\/div>\n\n\n\n


Znacznie inaczej wygl\u0105da\u0142a kwestia wyposa\u017cenie limitowanej wersji Renault 11 Electronic. W latach 1983-85 zosta\u0142a wypuszczona ona na rynek europejski. Pocz\u0105tkowo bazowa\u0142a na wersji TSE z silnikiem 1.4, jednak p\u00f3\u017aniej silnik zosta\u0142 zmieniony na ten o pojemno\u015bci 1.7 l. Wersja ta wyr\u00f3\u017cnia\u0142a si\u0119 jak na owe czasy bardzo bogatym i nowoczesnym wyposa\u017ceniem:<\/p>\n\n\n\n

  • elektryczne szyby przednie<\/li>
  • elektryczne lusterka<\/li>
  • zegary DIGITAL w formie wy\u015bwietlacza ciek\u0142okrystalicznego<\/li>
  • komputer spalania<\/li>
  • komputer g\u0142o\u015bnom\u00f3wi\u0105cy<\/li>
  • radiomagnetofon Hi-Fi z pilotem przy kierownicy i wy\u015bwietlaczem w desce rozdzielczej<\/li>
  • centralny zamek z pilotem<\/li>
  • specjalne oznaczenia<\/li><\/ul>\n\n\n\n

    T\u0119 wersj\u0119 mo\u017cna by\u0142o dosta\u0107 w kolorze niebieskim i srebrnym. <\/p>\n\n\n\n

    Ile Renault 9 kosztuje zagranic\u0105?<\/h2>\n\n\n\n

    Przegl\u0105daj\u0105c zagraniczne portale mo\u017cna odnie\u015b\u0107 wra\u017cenie, \u017ce ceny Renault 9 s\u0105 niepor\u00f3wnywalnie wy\u017csze, ni\u017c w Polsce. Z czego to wynika? By\u0107 mo\u017ce z innego poj\u0119cia \u201cyoungtimera\u201d i lepiej zachowanych egzemplarzy. <\/p>\n\n\n\n

    Ceny zadbanych egzemplarzy zaczynaj\u0105 si\u0119 od 1,500 \u20ac, czyli od oko\u0142o 7 tysi\u0119cy z\u0142otych. Do tego oczywi\u015bcie dochodz\u0105 koszty sprowadzenia auta, rejestracji, ubezpieczenia. Wychodzi z 10.000 z\u0142. <\/p>\n\n\n\n

    W Polsce mo\u017cna dosta\u0107 ciekawe egzemplarze do 3 tysi\u0119cy z\u0142otych. Op\u0142acone, zarejestrowane. Niestety, nie ma na nie ch\u0119tnych. Og\u00f3lnie, rynek samochod\u00f3w francuskich w Polsce nie istnieje, a je\u015bli istnieje, jest tematem tabu. <\/p>\n\n\n\n

    <\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

    Renault 9 -co oferuje to niegdy\u015b bardzo popularne auto? Czy warto w nie inwestowa\u0107, czy b\u0119dzie kiedy\u015b klasykiem? Przekonajmy si\u0119!<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":683,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"spay_email":"","footnotes":"","jetpack_publicize_message":"Renault 9 -co oferuje to niegdy\u015b bardzo popularne auto? Czy warto w nie inwestowa\u0107, czy b\u0119dzie kiedy\u015b klasykiem? Przekonajmy si\u0119!"},"categories":[33],"tags":[64,68,67,47],"class_list":["post-681","post","type-post","status-publish","format-standard","has-post-thumbnail","hentry","category-opisy-modeli","tag-auto-do-3-tys","tag-r9","tag-renault-9","tag-samochod-osobowy"],"jetpack_featured_media_url":"https:\/\/blog.naprawklasyka.pl\/wp-content\/uploads\/2020\/03\/IMG_0004-kopia-scaled.jpg","jetpack_publicize_connections":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/blog.naprawklasyka.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/681","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/blog.naprawklasyka.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/blog.naprawklasyka.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/blog.naprawklasyka.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/blog.naprawklasyka.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=681"}],"version-history":[{"count":6,"href":"https:\/\/blog.naprawklasyka.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/681\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":769,"href":"https:\/\/blog.naprawklasyka.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/681\/revisions\/769"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/blog.naprawklasyka.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/683"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/blog.naprawklasyka.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=681"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/blog.naprawklasyka.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=681"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/blog.naprawklasyka.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=681"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}