Czasem w internecie wyp\u0142ywaj\u0105 naprawd\u0119 dziwne wersje popularnych modeli samochod\u00f3w… Na blogu NaprawKlasyka<\/strong> chcemy dzi\u015b przybli\u017cy\u0107 Wam jeden z takich zapomnianych samochod\u00f3w: Fiat Seicento Elettra<\/strong> z 2002 roku.<\/p>\n\n\n\n To nie jest zwyk\u0142y Seicento \u2013 to wersja elektryczna, kt\u00f3ra powsta\u0142a w bardzo ograniczonej liczbie zaledwie 294 egzemplarzy<\/strong>, g\u0142\u00f3wnie z my\u015bl\u0105 o rynkach zachodnioeuropejskich (zw\u0142aszcza w krajach takich jak Szwajcaria, Niemcy czy Holandia). Prezentowany egzemplarz pochodzi w\u0142a\u015bnie z tej kr\u00f3tkiej serii i obecnie przechodzi proces renowacji<\/strong>, maj\u0105cy na celu przywr\u00f3cenie mu dawnego blasku.<\/p>\n\n\n\n Na tle innych Fiat\u00f3w Seicento, wersja Elettra wyr\u00f3\u017cnia si\u0119 praktycznie wszystkim:<\/p>\n\n\n\n Fiat Seicento Elettra mia\u0142 ogrzewanie wodne Webasto<\/strong>, zasilane z 4-litrowego zbiornika na olej nap\u0119dowy<\/strong>, kt\u00f3ry uzupe\u0142niano przez oryginalny wlew paliwa. By\u0142o to sprytne i praktyczne rozwi\u0105zanie \u2013 w tamtym czasie elektryczne ogrzewanie kabiny wi\u0105za\u0142oby si\u0119 z ogromnym zu\u017cyciem energii i drastycznym spadkiem zasi\u0119gu. W\u0142oscy in\u017cynierowie postawili wi\u0119c na kompromis mi\u0119dzy ekologi\u0105 a funkcjonalno\u015bci\u0105.<\/p>\n\n\n\n Taki w\u0142a\u015bnie samoch\u00f3d przywraca do \u017cycia jeden z uczestnik\u00f3w grupy Auta – ocali\u0107 od zapomnienia na Facebooku<\/p>\n\n\n\n Czasem w internecie wyp\u0142ywaj\u0105 naprawd\u0119 dziwne wersje popularnych modeli samochod\u00f3w… Na blogu NaprawKlasyka chcemy dzi\u015b przybli\u017cy\u0107 Wam jeden z takich zapomnianych samochod\u00f3w: Fiat Seicento Elettra z 2002 roku. To nie jest zwyk\u0142y Seicento \u2013 to wersja elektryczna, kt\u00f3ra powsta\u0142a w bardzo ograniczonej liczbie zaledwie 294 egzemplarzy, g\u0142\u00f3wnie z my\u015bl\u0105 o rynkach zachodnioeuropejskich (zw\u0142aszcza w krajach takich jak Szwajcaria, Niemcy czy Holandia). Prezentowany egzemplarz pochodzi w\u0142a\u015bnie z tej kr\u00f3tkiej serii i obecnie przechodzi proces renowacji, maj\u0105cy na celu przywr\u00f3cenie mu dawnego blasku. Co czyni Seicento Elettra wyj\u0105tkowym? Na tle innych Fiat\u00f3w Seicento, wersja Elettra wyr\u00f3\u017cnia si\u0119 praktycznie wszystkim: Ciekawostka techniczna: Webasto i diesel w elektryku Fiat Seicento Elettra mia\u0142 ogrzewanie wodne Webasto, zasilane z 4-litrowego zbiornika na olej nap\u0119dowy, kt\u00f3ry uzupe\u0142niano przez oryginalny wlew paliwa. By\u0142o to sprytne i praktyczne rozwi\u0105zanie \u2013 w tamtym czasie elektryczne ogrzewanie kabiny wi\u0105za\u0142oby si\u0119 z ogromnym zu\u017cyciem energii i drastycznym spadkiem zasi\u0119gu. W\u0142oscy in\u017cynierowie postawili wi\u0119c na kompromis mi\u0119dzy ekologi\u0105 a funkcjonalno\u015bci\u0105. Taki w\u0142a\u015bnie samoch\u00f3d przywraca do \u017cycia jeden z uczestnik\u00f3w grupy Auta – ocali\u0107 od zapomnienia na Facebooku<\/p>\n","protected":false},"author":4,"featured_media":1483,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"spay_email":"","footnotes":"","jetpack_publicize_message":""},"categories":[172],"tags":[173,175,176,174],"class_list":["post-1482","post","type-post","status-publish","format-standard","has-post-thumbnail","hentry","category-ciekawostki","tag-elektryczny","tag-elettra","tag-renowacja","tag-seicento"],"jetpack_featured_media_url":"https:\/\/blog.naprawklasyka.pl\/wp-content\/uploads\/2025\/04\/488928701_2512322995788180_4682848400261985851_n.jpg","jetpack_publicize_connections":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/blog.naprawklasyka.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1482","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/blog.naprawklasyka.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/blog.naprawklasyka.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/blog.naprawklasyka.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/4"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/blog.naprawklasyka.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1482"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/blog.naprawklasyka.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1482\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":1490,"href":"https:\/\/blog.naprawklasyka.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1482\/revisions\/1490"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/blog.naprawklasyka.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/1483"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/blog.naprawklasyka.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1482"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/blog.naprawklasyka.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1482"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/blog.naprawklasyka.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1482"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}<\/figure>\n\n\n\n
Co czyni Seicento Elettra wyj\u0105tkowym?<\/h4>\n\n\n\n
\n
<\/figure>\n<\/figure>\n\n\n\n
Ciekawostka techniczna: Webasto i diesel w elektryku<\/h4>\n\n\n\n
<\/figure>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"