Warning: Declaration of Jetpack_IXR_Client::query() should be compatible with IXR_Client::query(...$args) in /var/www/html/wp-content/plugins/jetpack/vendor/automattic/jetpack-connection/legacy/class-jetpack-ixr-client.php on line 54

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/html/wp-content/plugins/jetpack/vendor/automattic/jetpack-connection/legacy/class-jetpack-ixr-client.php:0) in /var/www/html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/html/wp-content/plugins/jetpack/vendor/automattic/jetpack-connection/legacy/class-jetpack-ixr-client.php:0) in /var/www/html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/html/wp-content/plugins/jetpack/vendor/automattic/jetpack-connection/legacy/class-jetpack-ixr-client.php:0) in /var/www/html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/html/wp-content/plugins/jetpack/vendor/automattic/jetpack-connection/legacy/class-jetpack-ixr-client.php:0) in /var/www/html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/html/wp-content/plugins/jetpack/vendor/automattic/jetpack-connection/legacy/class-jetpack-ixr-client.php:0) in /var/www/html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/html/wp-content/plugins/jetpack/vendor/automattic/jetpack-connection/legacy/class-jetpack-ixr-client.php:0) in /var/www/html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/html/wp-content/plugins/jetpack/vendor/automattic/jetpack-connection/legacy/class-jetpack-ixr-client.php:0) in /var/www/html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/html/wp-content/plugins/jetpack/vendor/automattic/jetpack-connection/legacy/class-jetpack-ixr-client.php:0) in /var/www/html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
{"id":1304,"date":"2020-09-14T12:57:45","date_gmt":"2020-09-14T10:57:45","guid":{"rendered":"http:\/\/staging.blog.naprawklasyka.pl:81\/?p=1304"},"modified":"2020-09-14T13:01:47","modified_gmt":"2020-09-14T11:01:47","slug":"seat-ronda-vs-fiat-ritmo-system-porsche-wersja-crono-jak-jezdzi-sie-tym-autem-test","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/blog.naprawklasyka.pl\/klasyki\/opisy-modeli\/seat-ronda-vs-fiat-ritmo-system-porsche-wersja-crono-jak-jezdzi-sie-tym-autem-test\/","title":{"rendered":"Seat Ronda vs Fiat Ritmo. System Porsche, wersja Crono. Jak je\u017adzi si\u0119 tym autem? [TEST]"},"content":{"rendered":"\n

Seat Ronda to auto poniek\u0105d nieco zapomniane. Nie spotka si\u0119 go tak cz\u0119sto na ulicach miasta. Nam si\u0119 jednak uda\u0142o i mieli\u015bmy okazj\u0119 pozna\u0107 nieco lepiej to auto. Jak si\u0119 nim je\u017adzi? Czy jest szybkie, wygodne? Na pewno zwraca na siebie uwag\u0119, a jak jest z innymi aspektami? Sprawd\u017acie sami!<\/p>\n\n\n\n

Seat Ronda – 1.5 system Porsche<\/p>\n\n\n\n

Seat Ronda to wyj\u0105tkowe auto, o kt\u00f3rym trzeba przypomnie\u0107 \u015bwiatu. Silnik R4 1.5l z systemem Porsche to niecodzienna konstrukcja, kt\u00f3ra wymaga wyt\u0142umaczenia. Nawet wprawne oko nie jest w stanie dostrzec tego oznaczenia, znajduje si\u0119 ono bowiem na pokrywie silnika. Testowany przez nas egzemplarz wyposa\u017cony zosta\u0142 ju\u017c w pi\u0119ciobiegow\u0105 skrzyni\u0119 bieg\u00f3w. Jad\u0105c nim, musia\u0142am si\u0119 mocno zastanowi\u0107, kiedy zmieni\u0107 biegi. Dobrze znany przeze mnie VW Golf II z czterobiegow\u0105 skrzyni\u0105 prowadzi si\u0119 zupe\u0142nie inaczej. <\/p>\n\n\n\n

\"\"<\/figure>
\n

Seat Ronda 85 GLX 1.5<\/strong> nie jest demonem pr\u0119dko\u015bci. Ga\u017anik Webera (nie Pierburga!) potrafi\u0142 wycisn\u0105\u0107 z niego 85 KM. Jego pr\u0119dko\u015b\u0107 maksymalna to mniej wi\u0119cej 166 km\/h. Udzia\u0142 Porsche w tym samochodzie to jedynie projekt g\u0142owicy cylindr\u00f3w. Uda\u0142o si\u0119 to ca\u0142kiem dobrze, bo silniki 1.2 i 1.5 znane s\u0105 ze swojej trwa\u0142o\u015bci. Bajka z udzia\u0142em znanej marki nie jest a\u017c tak kolorowa – nic wi\u0119cej nie znajdziemy tutaj wykonanego przez Porsche. System Porsche w Seacie montowany by\u0142 r\u00f3wnie\u017c w modelu Ibiza.<\/p>\n<\/div><\/div>\n\n\n\n


Czy Seat Ronda ma co\u015b z Fiata Ritmo? I odwrotnie. <\/p>\n\n\n\n

Wiele os\u00f3b zastanawia si\u0119, jak wiele r\u00f3\u017cnic mo\u017cna znale\u017a\u0107 mi\u0119dzy Seatem Rond\u0105 a Ritmo. S\u0105 to przede wszystkim prostok\u0105tne \u015bwiat\u0142a w Rondzie, zamiast okr\u0105g\u0142ych w Ritmo. R\u00f3\u017cni\u0105 si\u0119 r\u00f3wnie\u017c tylnymi \u015bwiat\u0142ami i panelami oraz zmienionymi klamki drzwi. Pod wzgl\u0119dem mechanicznym wyst\u0105pi\u0142y r\u00f3wnie\u017c drobne r\u00f3\u017cnice, g\u0142\u00f3wnie ze wzgl\u0119du na u\u017cycie silnik\u00f3w produkcji hiszpa\u0144skiej i innych cz\u0119\u015bci. Siedzenia by\u0142y wi\u0119ksze i wygodniejsze w Rondzie, a tak\u017ce panele drzwi by\u0142y lepiej wyciszone. Hiszpa\u0144ska skrzynia bieg\u00f3w by\u0142a dost\u0119pna jedynie w wersji pi\u0119ciobiegowej.<\/p>\n\n\n\n

\"\"<\/figure>\n\n\n\n

W 1982 roku Seat i Fiat oficjalnie zako\u0144czyli wsp\u00f3\u0142prac\u0119<\/strong>. W efekcie prac z Seata z w\u0142oskim domem projektowym Rayton-Fissore powsta\u0142 lepiej wyposa\u017cony i nowocze\u015bniejszy model Ritmo. Sprawa zaogni\u0142a si\u0119 a\u017c tak bardzo, \u017ce Fiat pozwa\u0142 Seata o projekt auta zbyt przypominaj\u0105cy ten ju\u017c istniej\u0105cy pod ich logo. S\u0105d uzna\u0142, \u017ce Seat nie z\u0142ama\u0142 prawa. Hiszpanie jako dow\u00f3d przygotowali nawet specjalny egzemplarz pokazowy, w kt\u00f3rym \u017c\u00f3\u0142t\u0105 farb\u0105 zaznaczono elementy zmienione w stosunku do Ritmo. Dzi\u015b pojazd o oznaczeniu kodowym 022 mo\u017cna podziwia\u0107 w muzeum Seata.<\/p>\n\n\n\n

Czy warto montowa\u0107 gaz w klasyku? Sprawd\u017acie nasze por\u00f3wnanie! <\/a><\/strong><\/p>\n\n\n\n

Rond\u0119 produkowano do 1986 roku. W 1999 roku zadebiutowa\u0142 Seat Leon, kt\u00f3ry sta\u0142 si\u0119 nast\u0119pc\u0105 modelu, na kt\u00f3ry trzeba by\u0142o czeka\u0107 blisko 13 lat. <\/p>\n\n\n\n

Seat Ronda – jak si\u0119 tym je\u017adzi? <\/p>\n\n\n\n

Jazda Seatem Rond\u0105 to nawet przyjemne wyzwanie. Trzeba wyczu\u0107 prac\u0119 ga\u017anika, ale to podobnie, jak w wi\u0119kszo\u015bci starych samochod\u00f3w. Ronda dobrze spisuje si\u0119 w zakr\u0119tach, jest do\u015b\u0107 dynamiczna, ale znacz\u0105co odstaje od mo\u017cliwo\u015bci dzisiejszych samochod\u00f3w, nawet tych najmniejszych.<\/p>\n\n\n\n

\"\"<\/figure>
\n

Fotele s\u0105 niesamowicie wygodne. Siadaj\u0105c za kierownic\u0105 najpierw czuje si\u0119 wygod\u0119, a zaraz potem patrzy na intryguj\u0105c\u0105 desk\u0119 rozdzielcz\u0105. Elektryczne szyby, kt\u00f3rymi steruje si\u0119 w\u0142a\u015bnie z panelu, wygrywaj\u0105 wszystko. Do tego dr\u0105\u017cek zmiany bieg\u00f3w, kt\u00f3ry wygl\u0105da jak zwyczajna pa\u0142ka – o dziwo ten pod\u0142u\u017cny kszta\u0142t \u015bwietnie rozumie si\u0119 z d\u0142oni\u0105 i nie ma problemu z wyczuciem, w kt\u00f3r\u0105 stron\u0119 nale\u017cy zmieni\u0107 bieg.<\/p>\n<\/div><\/div>\n\n\n\n

Prostota tego auta miesza si\u0119 z ciekawym wn\u0119trzem. Do teraz nie mog\u0119 wyj\u015b\u0107 z podziwu, jak pomimo z pewno\u015bci\u0105 35 lat na karku, fotele mog\u0105 wci\u0105\u017c by\u0107 tak mi\u0142e w dotyku i wygodne. Tylna kanapa przypomina\u0142a nieco babcin\u0105 sof\u0119. <\/p>\n\n\n\n

R\u00f3wnie\u017c spos\u00f3b zamykania od wewn\u0105trz zas\u0142uguje na wyr\u00f3\u017cnienie. S\u0142u\u017c\u0105 do tego specjalne blokady, kt\u00f3re nale\u017cy przesun\u0105\u0107 w odpowiedni\u0105 stron\u0105. Nic tutaj si\u0119 nie wciska, tutaj si\u0119 przesuwa. Zapewne znalaz\u0142oby si\u0119 jeszcze wi\u0119cej smaczk\u00f3w, jak cho\u0107by niecodzienny lakier egzemplarza, kt\u00f3ry testowali\u015bmy, ale pierwsze spotkanie z Rond\u0105 by\u0142o do\u015b\u0107 kr\u00f3tkie. <\/p>\n\n\n\n

Wersja Crono – czym si\u0119 charakteryzowa\u0142a? <\/p>\n\n\n\n

Wersja Crono Seata Ronda to nic innego, jak maszyna wyposa\u017cona w silnik o pojemno\u015bci 1995 cm\u00b3, o mocy 120 KM. Aut w tej wersji powsta\u0142o jedynie 800 sztuk. Wizualnie nie r\u00f3\u017cni\u0142a si\u0119 ona niczym od innych wersji modelu. <\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Seat Ronda to auto poniek\u0105d nieco zapomniane. Nie spotka si\u0119 go tak cz\u0119sto na ulicach miasta. Nam si\u0119 jednak uda\u0142o i mieli\u015bmy okazj\u0119 pozna\u0107 nieco lepiej to auto. Jak si\u0119 nim je\u017adzi? Czy jest szybkie, wygodne? Na pewno zwraca na siebie uwag\u0119, a jak jest z innymi aspektami? Sprawd\u017acie sami!<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":1314,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"spay_email":"","footnotes":"","jetpack_publicize_message":""},"categories":[33],"tags":[158,157,159],"class_list":["post-1304","post","type-post","status-publish","format-standard","has-post-thumbnail","hentry","category-opisy-modeli","tag-fiat-ritmo","tag-seat-ronda","tag-tanie-klasyki"],"jetpack_featured_media_url":"https:\/\/blog.naprawklasyka.pl\/wp-content\/uploads\/2020\/09\/11_Easy-Resize.com_.jpg","jetpack_publicize_connections":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/blog.naprawklasyka.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1304","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/blog.naprawklasyka.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/blog.naprawklasyka.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/blog.naprawklasyka.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/blog.naprawklasyka.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1304"}],"version-history":[{"count":24,"href":"https:\/\/blog.naprawklasyka.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1304\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":1341,"href":"https:\/\/blog.naprawklasyka.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1304\/revisions\/1341"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/blog.naprawklasyka.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/1314"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/blog.naprawklasyka.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1304"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/blog.naprawklasyka.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1304"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/blog.naprawklasyka.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1304"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}