uszczelki<\/strong>. Je\u015bli s\u0105 one nieszczelne, a guma mocno sparcia\u0142a, wilgo\u0107 mo\u017ce dostawa\u0107 si\u0119 do wn\u0119trza auta. Podczas postoju b\u0119dziemy w stanie wilgo\u0107 zlokalizowa\u0107 ju\u017c na powierzchni dywanik\u00f3w. Warto wi\u0119c mo\u017cliwie dobrze zadba\u0107 o szczelno\u015b\u0107 uszczelek przy oknach i drzwiach. Szczeg\u00f3lnie wa\u017cne jest to w okresie zimowym. <\/p>\n\n\n\nJe\u015bli chcemy, mo\u017cemy tak\u017ce zaopatrzy\u0107 si\u0119 w specjalne poch\u0142aniacze wilgoci. Zawieraj\u0105 one higroskopijne kryszta\u0142y soli, kt\u00f3re absorbuj\u0105 nadmiar wilgoci w pomieszczeniu i zmieniaj\u0105 j\u0105 w p\u0142ynny roztw\u00f3r soli. Je\u015bli wyznajemy podobne zasady, by\u0107 mo\u017ce warto jest przeprowadzi\u0107 kr\u00f3tki eksperyment. Wielu do\u015bwiadczonych kierowc\u00f3w stawia w aucie zwyk\u0142e pude\u0142eczko wype\u0142nione sol\u0105. Wyci\u0105ga ona wilgo\u0107 i mo\u017ce okaza\u0107 si\u0119 bardzo pomocn\u0105 podczas naprawd\u0119 parnych dni. <\/p>\n\n\n\n
<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
Problem paruj\u0105cych szyb mo\u017ce okaza\u0107 si\u0119 mocno dotkliwy nie tylko zim\u0105. Co zrobi\u0107, gdy szyby w aucie paruj\u0105, a Ty nie masz pomys\u0142u, co jest tego przyczyn\u0105? Podpowiadamy kilka sprawdzonych sposob\u00f3w na dobry widok w czasie jazdy. Dlaczego szyby w samochodzie paruj\u0105 od wewn\u0105trz? Szyby w samochodzie mog\u0105 parowa\u0107 z kilku przyczyn. Jest to bardzo z\u0142y objaw, poniewa\u017c wszyscy wiemy, jak wa\u017cne jest dobra i niczym nieograniczona widoczno\u015b\u0107 podczas jazdy, tym bardziej starym autem. Je\u015bli w pierwszej kolejno\u015bci od razu przypuszczamy, \u017ce winny mo\u017ce by\u0107 jeden z filtr\u00f3w w aucie lub nagrzewnica, zastan\u00f3wmy si\u0119, czy rzeczywi\u015bcie musi tak by\u0107. Szyby paruj\u0105 przez odk\u0142adaj\u0105c\u0105 si\u0119 na nich wilgo\u0107. Woda w postaci pary \u0142\u0105czy si\u0119 z powierzchni\u0105 o znacznie ni\u017cszej temperaturze. Oddaje jej w\u00f3wczas energie ciepln\u0105 i skrapla si\u0119, pocz\u0105tkowo w postaci miniaturowych kropelek. Dopiero p\u00f3\u017aniej przybiera posta\u0107 bardziej jednolit\u0105. Parowanie szyb jest wi\u0119c procesem jak najbardziej naturalnym. Warto jednak zada\u0107 sobie pytanie, dlaczego w naszym aucie zawiod\u0142y wszystkie mechanizmy, kt\u00f3re maj\u0105 redukowa\u0107 efekt zaparowanych szyb. Zaparowane szyby w aucie od \u015brodka Zacznijmy wi\u0119c od filtra kabinowego, kt\u00f3re \u017cywotno\u015b\u0107, podobnie jak innych filtr\u00f3w, jest ograniczona. Zapycha si\u0119 on py\u0142em i innymi zanieczyszczeniami. Filtr mo\u017cna samodzielnie zdemontowa\u0107, nie jest to skomplikowana sprawa, a ju\u017c zbli\u017ca nas do uzyskania czystych i przejrzystych szyb. Nie musimy przypomina\u0107, \u017ce to akcesorium nale\u017cy zast\u0105pi\u0107 nowym. Jak dok\u0142adnie zmierzy\u0107 lakier w aucie? Oto dok\u0142adne wytyczne Szyby w aucie paruj\u0105 nie bez powodu. Je\u015bli jednak wina nie le\u017cy po stronie filtra kabinowego, problemem mo\u017ce okaza\u0107 si\u0119 nagrzewnica. Mo\u017ce ona dzia\u0142a\u0107 zbyt s\u0142abo, a to automatycznie nie pozwala na podgrzewanie wszystkich szyb do odpowiedniej temperatury. Nagrzewnica po pewnym czasie mo\u017ce te\u017c przesta\u0107 by\u0107 szczelna. T\u0142usty nalot na szybach – brzmi znajomo? Pojawia si\u0119 on przez p\u0142yn wyciekaj\u0105cy bezpo\u015brednio do kabiny. Problematyczn\u0105 nagrzewnic\u0119 polecamy wymieni\u0107 w ca\u0142o\u015bci – to rozwi\u0105zanie d\u0142ugoterminowe. I na koniec, ulubione przez w\u0142a\u015bcicieli leciwych aut, uszczelki. Je\u015bli s\u0105 one nieszczelne, a guma mocno sparcia\u0142a, wilgo\u0107 mo\u017ce dostawa\u0107 si\u0119 do wn\u0119trza auta. Podczas postoju b\u0119dziemy w stanie wilgo\u0107 zlokalizowa\u0107 ju\u017c na powierzchni dywanik\u00f3w. Warto wi\u0119c mo\u017cliwie dobrze zadba\u0107 o szczelno\u015b\u0107 uszczelek przy oknach i drzwiach. Szczeg\u00f3lnie wa\u017cne jest to w okresie zimowym. Je\u015bli chcemy, mo\u017cemy tak\u017ce zaopatrzy\u0107 si\u0119 w specjalne poch\u0142aniacze wilgoci. Zawieraj\u0105 one higroskopijne kryszta\u0142y soli, kt\u00f3re absorbuj\u0105 nadmiar wilgoci w pomieszczeniu i zmieniaj\u0105 j\u0105 w p\u0142ynny roztw\u00f3r soli. Je\u015bli wyznajemy podobne zasady, by\u0107 mo\u017ce warto jest przeprowadzi\u0107 kr\u00f3tki eksperyment. Wielu do\u015bwiadczonych kierowc\u00f3w stawia w aucie zwyk\u0142e pude\u0142eczko wype\u0142nione sol\u0105. Wyci\u0105ga ona wilgo\u0107 i mo\u017ce okaza\u0107 si\u0119 bardzo pomocn\u0105 podczas naprawd\u0119 parnych dni.<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":1101,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"spay_email":"","footnotes":"","jetpack_publicize_message":""},"categories":[34],"tags":[118,119],"class_list":["post-1098","post","type-post","status-publish","format-standard","has-post-thumbnail","hentry","category-eksploatacja-klasyka","tag-parujace-szyby","tag-zaparowane-szyby"],"jetpack_featured_media_url":"https:\/\/blog.naprawklasyka.pl\/wp-content\/uploads\/2020\/07\/parujaceszyby.jpg","jetpack_publicize_connections":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/blog.naprawklasyka.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1098","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/blog.naprawklasyka.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/blog.naprawklasyka.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/blog.naprawklasyka.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/blog.naprawklasyka.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1098"}],"version-history":[{"count":3,"href":"https:\/\/blog.naprawklasyka.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1098\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":1102,"href":"https:\/\/blog.naprawklasyka.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1098\/revisions\/1102"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/blog.naprawklasyka.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/1101"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/blog.naprawklasyka.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1098"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/blog.naprawklasyka.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1098"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/blog.naprawklasyka.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1098"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}